Cenrādis - Riepu remonts un glabāšana | |
Diega ievēršana | No 7.00 EUR |
Ielāpa uzlikšana (ieskaitot montāžu un balansēšanu) | 15.00 - 25.00 EUR |
Gumijas ventīlis | 1.50 EUR |
Ventīļa nomaiņa (ieskaitot montāžu un balansēšanu) | Montāža + 1,5 EUR |
Riepu glabāšana (7 mēneši, līdz maiņai) | 35.00 EUR / 4 gb |
Riepu glabāšana ar diskiem (7 mēneši, līdz maiņai) | 40.00 EUR / 4 gb |
Riepu utilizācija (nepērkot riepas pie mums) | 2.00 EUR / gb |
Riepu remonts
Riepas ir viens no svarīgākajiem automašīnas elementiem. No to kvalitātes un stāvokļa ir atkarīgs ne tikai braukšanas komforts, bet arī drošība uz ceļa. Lai arī vienmēr ir svarīgi izvēlēties kvalitatīvas, sezonai un citām prasībām atbilstošas riepas, jebkura riepa var tikt sabojāta slikta ceļa seguma vai kāda cita iemesla dēļ. Tas ne vienmēr nozīmē to, ka nepieciešams iegādāties jaunu riepu - dažreiz situāciju mainīt var riepu remonts.
Biežākais defekts ir spiediena kritums vai zudums riepā (pustukša vai tukša riepa). Šāda defekta iemesli var būt dažādi. Svarīgi vispirms noteikt bojājuma cēloni. Piemēram, pie "caurs riepas" jeb riepas spiediena zuduma var būt vainīgs ne tikai izdurts caurums, bet arī deformēts disks, bojāts vai vecs ventilis u.c. Arī braukšana ar pustukšu riepu vai bojātu riepu var radīt diska deformāciju un vēl lielākus riepas bojājumus, tādēļ svarīgi bojājumu novērst pēc iespējas drīzāk.
Cauru (sadurtu) riepu var salabot, ja bojājums nav pārāk liels un caurums ir protektorā daļā. Caurumus riepu sānos (bortā) nelabo, jo šāda riepa pēc remonta nav droša lietošanai ceļu satiksmē. Caurumu protektora daļā var salabot vairākos veidos - ar ielāpu, diegu vai "sēni".
- Ielāpa uzlikšana. Šis ir populārākais un ieteicamākais riepas cauruma remonts, ielāpu uzliekot riepas iekšpusē. Lai uzliktu ielāpu, riepa tiek nomontēta no diska un īpaši sagatavota. Pareizi uzlikts ielāps sniedz drošu ilgtermiņa rezultātu, tādēļ ir svarīgi to uzticēt zinošam speciālistam;
- Riepu diega izmantošana. Ar riepas diega ievēršanu var apturēt gaisa izplūšanu no riepas, ja caurums ir salīdzinoši neliels. Tomēr šis tieks uzskatīts par pagaidu risinājumu, kamēr ir iespējama riepas salabošana ar ielāpu.
- Riepas remonts, izmantojot "sēni". Šis ir komplicētakais remonta veids no šeit pieminētajiem. To izmanto gadījumos, ja caurums riepā ir lielāka diametra. Tiek izmantots īpašas formas ielāps (atgādina sēni, tādēļ arī šāds nosaukms), ks aizpilda pašu caurumu un pilda arī ielapa funkciju riepas iekšpusē.